Einzelnen Beitrag anzeigen
Alt 12.01.2004, 23:38     #28
markidis   markidis ist offline
Profi
  Benutzerbild von markidis

Aktuelles Fahrzeug:
BMW 520i(E39) 5/98

N-SL-xxx
Mir fällt nur das Nickname -> "DER ELEFANT" "

Über die sogenannte "Neuigkeit" und die Effizienz, nachdem ich das Folgende gelesen habe, mache ich mir Sorgen

Zitat:
Original geschrieben in http://www.f1racing.net/
An American race-car designer has hit out at reports from across the Atlantic that BMW-Williams' new FW26 Formula One car is especially 'innovative.'

The former engineer, Mike Devin, said the FW26's nose and 'tusks' resemble a Brabham he built for Johnny Rutherford to drive in the Indy 500 of 1972. He said: 'It had real, real high downforce, but also high drag.'

Williams' technical director Patrick Head said the innovation was the result of hundreds of hours in his team's state-of-the-art wind tunnel.

Asked where Devin got the idea, he replied: 'No idea. We dreamed it up.'

It's driver, Rutherford, said the similar design branded 'tusked' by Europeans was known in America, in the Seventies, as the 'Scotch tape dispenser.' He added: 'It was zoomy-looking. It was new, different. It was also a failure. The big cavern in front of the car gathered all the air.'

Mike Devin concluded that had his Brabham been fitted with a more conventional nose, Rutherford may well have won the Indianapolis championship.
Natürlich Drücke ich die Für Monty und hoffe auf WM

Die Dinger scheinen auch zum funzen, obwohl die Testzeiten während Tests mir nichts sagen...Die Wirklichkeit werden wir in melbourne lernen!